Koncertek Franciaországban 2017

Rendkívül sikeres, eredményekben gazdag volt szereplésünk Franciaországban. 2017.-ben a zenekar meghívást kapott a 16. Festival des Hautes Terres-re.  Ez egy világzenei fesztivál, ahol különböző nemzetiségű zenekarok Saint Flour gyönyörű utcáin és koncertszínhelyein zenélnek. Szereplésünk csúcspontja egy exkluzív koncert volt a XV. században épült Saint Flour-i katedrálisban, több száz ember előtt.

2016 augusztusában a zenekar a budapesti Szimpla Kert, Szimpla Piac rendezvényén zenélt. Az egyik szünetben egy szimpatikus francia házaspár kezdeményezett beszélgetést velünk, akik éppen Budapesten nyaraltak. Nagyon tetszett nekik a Szimpla Piac forgataga, színessége, különleges környezete és a változatosságát aláfestő zene amit játszottunk.

A második szünetben kiderült, hogy Pierre egy francia zenés fesztivál egyik szervezője, ahol hasonló a koncepció – őstermelők, kézműves termékek, sajt, zöldség, húsok, változatos élő zene, tánc – nagyobb léptékben. Meghívott minket a következő évben rendezendő fesztiválra (2017).A felkérés rendkívül inspiráló volt, elkezdtünk dolgozni a műsorunkon, zenekarunk új tagokkal bővült. Kalmár Ádámmal (ütőhangszerek) és Bakai Mártonnal (hegedű)

Utunk meglehetősen kalandos volt, egy magyarországi fesztiválról indulva, a határátlépés előtt a buszt kellett megszerelni. Veronát érintve Milánóba érkezve játszottunk egy sikeres koncertet, a BioforMe művészeti központban, majd a tartalmas, zenéléssel és jó beszélgetésekkel teli éjszaka után elindultunk Saint Flour felé.

Saint Flour-ban több koncertet is adtunk különböző pontjain és színpadain a belvárosnak. A második napon nagykoncertet játszottunk a Saint Flour-i katedrálisban amelynek végén több száz ember felállva tapsolt. Zenénk rengeteg embert megérintett. Helyi újság és tv interview-t adtunk, a kisváros lakóinak nagy része a másnapi koncertjeinken ismét megjelent, követve minket amerre játszottunk.

A vendéglátás, az ételek, a rendezvény lebonyolítása mind professzionális módon a művészek lehető legjobb ellátására volt fókuszálva. Az utolsó este a szervezőkkel és közreműködőkkel töltött vacsorával, örömzenéléssel és táncal fejeződött be.

Másnap elindultunk vissza Magyarország felé, úgy döntöttünk, hogy érintjük a tengerpartot, és kipihenjük a hétvége fáradalmait. Az fürdőzés, napozás és pihenés mellett sikerült néhány dalt és egy érdekes tengerparti performance-ot rögzíteni.

Összesen 2000 kilométert utaztunk, 8 koncertet játszottunk és több mint 200 hanglemezt sikerült értékesítenünk. Remek tanulsága volt annak, hogy egy ígéret hogyan tud inspirálni egy zenekart, hogy felnőjön a feladathoz, és sikeresen végrehajtsa azt. Nagyon nagy köszönettel tartozunk Pierre Robert-nek aki észrevette a potenciált zenekarunkban és ígéretével új ajtókat nyitott meg előttünk. A katedrális koncert után boldogan közölte, hogy mind a főszervezők, mind a város vezetése megköszönte neki a különleges élményt, melyet zenekarunk felléptetésével okozott sok száz embernek.